Customer Service Representative | Portugal | 5/01/2017
Fun workplace
A typical day at work for me its a day when you start doing your job, everything its ok you have nothing missing for you to work you have all the equipment, you know what you going to do, a good day of work its when you finish your shift and you know you did everything you have to do.
With my previous jobs i learn lots of things, they were different so i learn a little bit of everything how to be with a costumer, i learn lots of rules of health and safety, i learn how to open and close a cash machine, i learn in witch job erything i need to the end of the day i have my job done.
Obviously that with a good team everything its easier, for me have a good team, good peers its very important.
The hardest part of the job its the first days, when we dont know what we really have to do the things or where are they but everything gets better with the time and the best part of course its because we always learn new things, new staff.
Trabalhei na Zara durante algum tempo e, honestamente, detestei. Foi uma experiência horrível, não há respeito pelos trabalhadores iniciantes, a formação é nula e sempre que temos dúvidas em relação a qualquer assunto respondem-nos da forma mais arrogante que possam imaginar. Não têm qualquer problema em enxovalhar os mais novos em frente a toda a loja, o que demonstra um falta de respeito enorme. Não há formação e quem lá anda há mais tempo não tem paciência para a dar aos iniciantes. É vergonhoso tudo o que se passa lá dentro: falta de organização, horários que não são, de forma alguma, compatíveis com a vida pessoal e falta de vontade em auxiliar os colegas. Enfim, não há remuneração que pague o sacrifício que era ir para lá todos os dias.
Local de trabalho com muita boa disposição cheio de pessoas bem disposta e sempre com um sorriso enorme bastante animação e muito profissionalismo
Sempre tive dias de trabalhos calmos e com bastante actividade aprendi bastante em moda e o funcionamento de uma loja deste calibre como dobrar um simples fato de homem regras básicas de moda como conjugação de cores regras básicas de maquilhagem aprendi a ouvir muito a opinião dos colegas aprendi a precisa de ajudar e a deixar de pensar que consigo fazer tudo sozinha. Ajudou-me em muitos pontos da minha vida e personalidade
PrósFarda de trabalho oferecida pela Zara, descontos para trabalhadores zara, formações de 15 minutos antes da hora de entrada .
Foi sem dúvida o melhor trabalho de lojista que tive. Fui sempre bem recebida, aprendi a fazer grande parte da organização da loja, aprendi a ter mais postura, fazer um excelente atendimento ao cliente entre muitas outras coisas. A parte mais difícil era a hora do fecho tendo em conta que tínhamos de fazer a organização da loja sem sermos pagos. O que acabas po se tornar difícil também a nível de transportes. No geral todo o trabalho era agradável. Saí 'cedo' por decisão própria, pelo motivo de não ter transportes nas horas necessárias para me apresentar e ausentar do trabalho e também por ter outro trabalho na altura não compatível com a Zara.
Dia típico de trabalho bastante preenchido, sempre com muita interação entre funcionários e funcionários e clientes.
Competências adquiridas ao nível do dinamismo, atendimento ao cliente, imagem, capacidade de relacionamento e capacidade de trabalho.
A parte mais difícil do trabalho será o facto de os horário nem sempre serem fixos em termos distribuição das horas diariamente, apesar de, consoante o regime do trabalhador, a hora de entrada e de saída serem sempre as mesmas.
A parte mais agradável é sem dúvida a interação entre colegas de equipa, a boa formação inicial dada ao trabalhador e o atendimento ao público.
Na minha opinião este trabalho tem como base a boa relação entre todos os colegas. O espírito de equipa acaba por fazer com que todos trabalhem com mais vontade e os resultados acabam por ser uma consequência disso.
Penso que esse seja um dos factores mais importantes numa empresa já que a boa relação entre os colegas faz com que a maioria não se desloque para o trabalho vendo-o tanto como uma obrigação e acabe por dar sempre um pouco mais de si.
É esse o grande factor que me faz gostar de trabalhar nesta empresa.
PrósGestão de horários e folgas consoante algumas necessidades
Trabalhei na Zara Forum Coimbra e foi horrivel. Para já, a tolerância era 0 com quem estava a aprender. As faltas de educação e as palavras ríspidas foram uma constante, tal como as mentiras por parte da gestão da loja, que queriam que eu fosse quanto mais parva melhor. Não convém que se saiba muito. Acabei por sair ao fim de 2 semanas, não me pagaram os dias que trabalhei e não me queriam dar os documentos legais a que tinha direito. O direito às pausas era para aqueles que insistiam durante horas, a hora de entrar era 30 min antes da estipulada, e a de sair era quando o gerente da loja quisesse.
Os responsáveis pela loja e pela empresa não tem respeito pelos colaboradores. Hoje o colaborador é informado que está efetivo e no dia seguinte é informado que houve um engano no contrato e que o contrato terminará dentro de poucos meses. Mudança de carga horária de contrato constante. Pior experiência de trabalho devido à falta de palavra.
PrósFarda
ContrasTrocas de horário constante, salário, falta de organização no trabalho em loja, exigência de atendimento personalizado ao cliente, não poder sair da loja fardado nem mesmo na hora da pausa, exigência que trabalhe mais rápido.
Local de trabalho produtivo mas com demasiadas criticas e falta de motivação e promoção.
Um dia de trabalho na zara era composto por reposição, atendimento ao cliente, fecho da venda no caixa e manter a arrumação da loja.
Com o tempo que passei na zara aprendi a ter mais responsabilidade, perseverança, espírito de equipa e persistência em lutar por objectivos.
A parte mais agradável do meu trabalho era a ligação entre cliente e vendedora e a satisfação do cliente.
A parte mais desagradável foi a dificuldade que me impuseram a uma promoção e até mesmo mudança de loja.
Trabalhei durante três meses na Zara, o típico contrato, davam feedback positivo sobre o meu trabalho, e quando estava quase a chegar aos três meses, tive que ir perguntar à diretora de loja substituta se ia renovar contrato porque a Sub estava de férias, não sabia de nada e depois avisou-me com sete dias que me ia embora, a sub nem uma conversa teve comigo
empresa que só faz contratos de três meses, e só efetiva conhecidos e com cunhas
direção de loja muito má, não aconselho
horários a sair no dia anterior; não havia vida pessoal
On arrive 5 min avant l'ouverture des portes, on se change dans les vestiaires, on papote entre collègues, on regarde le planning, et la journée commence...
Tout le monde a quelque chose à faire, même quand on a rien à faire d'autre que de plier les vêtements dépliés par les clients, ça porte un nom, et c'est dans le planning!
En général, il change toutes les heures, sauf pour les responsables, les caissières, les filles du stocks (et même les garçons) et la coordinatrice, qui ont plus de responsabilités.
On a donc, le rayon: vérifier qu'il y a assez des vêtements, faire un réassort si nécessaire, plier, plier plier et encore plier, et, oups, remettre les vêtements à terre sur leur cintre. Sans oublier qu'on est disponible à tout moment pour les clientes! Donc les conseiller, aller chercher la taille dans le stock, trouver LA chemise à porter pour l'anniversaire de Loulou,... Bref, le service clientèle!
Ensuite cabine/vide cabine (en général, 1h de chaque): on vérifie le nombre de vêtements, on vérifie subtilement, ou pas, que les antivols soient au bon endroit, et qu'ils en a pas dans les poches à l'entrée ET à la sortie, on fait attention à ce qu'il y ai bien 1 personne en cabine (mais parfois on laisse la copine/maman/papa/copain rentrer #j'aitropbesoindesonavismadame!!!), qu'il ne reste ni vêtements, ni anti-vols dans la cabine lors du départ, on replie les vêtements non pris ou on les remets correctement sur les cintres, et, si on a encore le temps, on fait du se
Próscréativité, mode, réductions, possibilité d'avoir une autre activité pendant les jours de repos car souvent en mi-temps, on peut facilement perdre du poids à force de courrir partout!
Contrashoraires qui finissent tard, à force d'être toujours debout, le corps devient douloureux, et les salaires bas (les plus bas)...
Stock Associate: It really only depends on who's your manager
Honestly, I liked it, but mostly because of the managers I worked with. I was a stock associate and the managers for the stock team were awesome, kind, sweet, understanding, literally dream bosses. They gave us any day we wanted off just as long as we asked for them two weeks in advance. They weren't difficult and they weren't tyrants. They were literally genuine and kind people.
Unfortunately, I can't say the same for the sales managers. The sales managers made things really hard at times and they were often standoffish and, for lack of better word, mean. Unnecessarily mean, anti-social mean. I used to tell some of my coworkers from the floor to transfer to stock. Nobody from the floor liked their job, and it mostly had to do with the managers. Stock team though? We was chillin'.
I just think Zara has to do better with ensuring that their store managers are nicer to the associates. If you don't like who you work with you're just not going to like your job, simple as that. I think the least a business can do is ensure that the managers treat those below them decently. I've heard stories of floor managers making sales associates cry. That kind of thing I can't even imagine the stock managers doing.
*NOT every floor manager was difficult, but the majority were.
But yeah, it really depends on who's your manager. I was really lucky to get the managers I had.
If you don't like customers or are afraid of getting into it with them, try to join the stock team. It's way more
Working at Zara is genuinely the worst thing I've ever had to do. The actual work itself, things like tidying the store and dealing with customers no matter how rude is honestly the better part of it. The organisation and management of the workplace honestly overrides any enjoyment or 'benefits' that the job may have.
People miss shifts because the rotas will be changed last minute and no one will be told. Shifts get mixed up and confused because of stupid stuff like the handwriting on the paper. You will have no real training, not that it would matter if you did because the language barriers at what seems to be all Zara's is a very real thing meaning there aren't really any relationships between any employees, on breaks everyone sits in the staff room in silence.
All payslips, employee discounts and wage matters are dealt with in an app. I've been working there for over two months and have only just been told about this and despite many requests I've had no efforts to show me how to log in or use this because I haven't been given my employee number. I don't know what my exact wage is either.
Overtime is also a massive thing, I get calls at least once or twice a week to work another shift, to cover someone else, to come in on a different day and each time I show up it causes so much confusion that I don't even bother answering work phone calls anymore, I would rather save myself the hassle. If you try to call the store you will just be taken to a helpline and I have not
İşe girmeden önce burdaki yorumları okuyup “yok yaa o kadar da değildir” kafasıyla gitmiştim görüşmeye. Hatta birisi buraya başlamadan önce kendinize bi terapist tutun yazmıştı. O kadar haklıymış ki.. Yani neresinden başlasam bilmiyorum. Mobbing desen allahı, liyakatsizlik desen gırla. Mutsuz olmanız için elinizden gelen her şeyi yapıyorlar. Sürekli shift değişiyor, sürekli izniniz iptal oluyor, sürekli kapanış ya da geç çıkışsınız. Ama kendi adamlarının her hafta 2 erken çıkışı ve fix hafta sonu izni var. Yerseniz :D hakkınızı aradığınızda da çalışma şartlarımız böyle deniyor. Sanki bir tek size çalışma saatleri öyleymiş gibi. Shift değişikliğinden inanın haftalık izninizde bile plan yapamazsınız. Gece 3’te sabah 10 açılışına bile çağırılıyorsunuz. Ama siz bir şey istediğinizde bin dereden su getiriyorlar. Kendi istek ve arzularına göre siz shifte gidiyorsunuz. 15.00’te iş girişiniz varsa saat 13.30 gibi size söylenmeden gruba atılan shiftte anlık 14.00 giriş olduğunızu görüyorsunuz, sebepsiz ve şaka gibi :D Işınlanma henüz bulunmadı?? Arkadaş ortamı gerçekten muhteşemdi, herkes birbirine sürekli yardım ediyordu. Fakat yöneticiler.. Yöneticilerin hepsi diyemem ama bazıları gerçekten çok çok fazla egolu. Sizden enerjik ve güleryüzlü olmanızı bekliyorlar fakat onları görünce tüm enerjiniz gidiyor. Bir şeyi yapıyorsunuz, sorulduğunda yaptım diyorsunuz, inanmıyorlar ve eleştiriyorlar, ısrarla kanıtlıyorsunuz, yapmadığınıza inanılan anlarda yapılan eleştiriler yaptığınızı kanıtla
PrósTicket ve ücret
ContrasMobbing, baskı, liyakatsizlik, çalışma şartları ve saatleri
If you like to be treated with disrespect and talked to like a 4 year old, if you like to perform 2 people's duties during any given shift getting paid minimum wage with zero recognition and appreciation, and if you like to have a manager call you 5 times a week changing your schedule on you, then Zara is the perfect place to work.
-- Extremely rude and unprofessional management. They probably think minimum wage employees should only get minimum or no respect. They put you right on the spot with very little training and ask questions like "how come you're not doing this or that" like you're an idiot. One time I had to go to the washroom after 3 hours of doing stock and helping customers nonstop, the manager asked through the walkie "where are you" as if I had been missing for days, and after I informed her that I was just using the washroom real quick, she actually said "hurry and come back up here okay". Ridiculous.
-- Extremely heavy workload. They are always understaff. Of course I understand this--it's all about the bottom line. But don't blame me for not finishing the work when you just simply don't have enough manpower. Basically they expect you to know everything inside out in your second week and be able to check 250 items in stock, replenish all the items on the sales floor with perfect sizing and folding, serving 10+ demanding customers, and still do cash register in ONE HOUR. That is just humanly impossible. Oh and they never forget to make you feel incompeten
Ambiente fantastico, ma varia da negozio a negozio.
Ad ottobre ho lavorato per uno Zara molto grande, la mia prima esperienza lavorativa in questo campo. Ero entusiasta del lavoro, perchè qualcosa di completamente diverso da quel che ho sempre fatto. Purtroppo le aspettative non sono state completamente ripagate, eravamo tantissimi addetti vendita, ogni giorno c'era qualcuno che non conoscevo e mi sentivo sempre l'ultimo arrivato, nessuno si è preso la briga di spiegare un minimo come il negozio è organizzato, la responsabile sempre molto tesa, un ambiente al limite dell'ansia. Tutti che corrono di qua e di là e quello che ho fatto è stato solo ed esclusivamente piegare tavoli, piegare tavoli e piegare tavoli. Ho lasciato quel posto dicendomi che non avrei mai più lavorato da Zara! Ho trovato un altro lavoro e benché mi avessero chiamato due volte ho detto due volte no. Alla terza però ho accettato, perchè il negozio era vicino a casa mia.
Grazie al cielo ho dato una seconda chance a Zara! Ho scoperto che l'ambiente varia moltissimo da negozio a negozio (anche se in ogni negozio ci sono le commesse inacidite che non sopportano più nessuno), dove sono ora ho imparato moltissimo, tutti fanno tutto, c'è una turnazione fantastica, anche i responsabili sono "come noi", fanno le stesse cose (e anche di più, ovviamente). Nessuno si tira mai indietro se c'è da lavorare, siamo in pochi e l'ambiente è davvero quello di una grande famiglia. C'è un incredibile rispetto per l'essere umano oltre al lavoratore, provato sulla mia pelle: a
PrósStipendio, ambiente giovane e da "grande famiglia", organizzazione, formazione
Great place to learn but the workflow needs to be revised
Working at ZARA means working in a VERY dynamic environment.
Pros:
- Teamwork is everything. You can really develop your skills in that, and leadership as well if you are a senior associate
- Early access to the latest trends and the coolest items. ZARA is always extremely fashion-forward, and no one can deny that. Even if you don't watch the runways, you will know what is hot at the moment just by working on the floor or on cash.
- Employee discount is great.
- The day is never boring and the time flies by.
- The breaks are balanced and are long enough (30 min or 1 hour depending on your shift duration).
- You learn to be stress-resistant and stand your ground when being pressed by customers.
- The managers will protect you in case of conflict (providing you really didn't do anything wrong).
- During sale, you can easily snatch the best items or rare sizes. Feels good to know that that jacket in XS of yours is the last in the whole GTA!
Cons:
- Not enough training for new employees. They do an orientation, but really you will have to learn as you go.
- As a result, there's a lot of criticism that is not always presented properly.
- The fast-paced environment creates confusion.
- CUSTOMERS. They complain about not being respected, but really it's them who do not respect you and your hard work. Some of them are nice, and they make your day. But sometimes they might be rude right away or treat you like a servant. But the worst thing is what t
Prósteamwork, never boring, fashion-forward, employee discount, variety of skills
Contrasnot enough training for new employees, stressful, customers are rude and disrespectful
- Journée type :
La journée type commence à 8h30 par la mise en marche des 21 caisses présentes dans le magasin. S'en suit l'ouverture du magasin. Je laissais le service client à mes employés et m'assurait simplement à la bonne suivie du planning. Je devais m'assurer par exemple que personne ne soit absent et trouver des solutions le cas échéant.
Les principales tâches managériales avaient lieues en matinée quand l’affluence du magasin était moindre. Ainsi, je profitais de ce temps disponible pour réaliser les plannings, les plans d'action et les éventuels entretient d'embauche.
A partir de midi les tâches évoluent. Le magasin étant beaucoup plus fréquenté. Mes tâches principales étaient de contrôler et de corriger les éventuelles erreurs de mon équipe. Egalement je continuais à veiller à l’organisation et à la bonne suivie du planning.
Ensuite, lors de la fermeture du magasin ma responsabilité était qu'il n'y ai aucune erreur de caisse et de les résoudre le échéant.
- Les opportunités de développement
Le groupe Inditex offre une multitude d'opportunités à ce niveau. Les corps de métier disponibles sont nombreux et Inditex privilégie toujours la promotion interne. De plus, le groupe Inditex étant en continuel développement, les places disponibles sont nombreuses.
- Le management
Le management diffère selon la taille et le lieu des magasin. Le magasin dans lequel j'évoluais était situé sur la principale rue commerçante d'Angleterre et était le deuxième plus gros d
One of the most unorganized company you’ll ever work for. The way Zara’s structures work is highly unrealistic and a waste of time. From the way they expect operations to process shipment, to how cashiers handle returns, to how visuals are expected to complete their endless duties. This company set us up to fail from the beginning and then ask us why. Every regionals and corporate are too involved and micromanages every aspect of the store but are unable to find more staffs or to simplify the the structure to help us maintain a balanced store. I’ve had so many ideas of how to better this store but all they do is listen and actually never do anything about it.
As a visual, you’re expected to do everything and to help out everyone but in return no one will help you. Being a visual at Zara is like being a higher paid sales associate or stock associate. Each year they give you more duties to do but won’t give you a raise.
I’ve worked at multiple different stores as a visual and seen how other retails run their store as a whole and Zara’s is by far the most complicated store to work for. They have so much potential but they’re forgetting the most important thing which is to invest in their employees. I’ve seen so many employees who would quit in a day to a week because the store physically expects too much and that all begins with Zara’s structure. Nobody wants to work at a store that they get no proper training and just gets thrown in. And then feel overwhelmed and quit becaus
Prós4 weeks of paid pto in a year
ContrasCorporate listens but never does anything
2,0
Gestionnaire Back Office (H/F) | Paris 9e (75) | 3/01/2019
Grosse déception
Je suis rentré au départ chez ZARA un peu par hasard, curieux de savoir comment fonctionne une enseigne de prêt à porter populaire. J'ai donc été embauché en CDI en contrat de 26h en tant qu'opérateur back office.
Ma déception fut grande dès mon premier jour de travail, où l'accueil du personnel fut très froid, on ne prend même pas le peine de me faire le tour des locaux. J'ai senti les personnes assez dérangé par ma présence, je n'ai clairement pas pu être formé correctement car ils avaient beaucoup trop de charge de travail. Pour la mise en confiance des nouveaux arrivants ce n'est pas top du tout. Mais bon les jours passent et petit à petit j'ai su m'adapter progressivement à mon travail.
Concernant le travail d'opérateur back office il existe de nombreuses tâches différentes à faire, comme effectuer le réassort des produits manquants en rayon, ranger la réserve, réceptionner les livraisons, cintrer les vêtements, préparer les commandes clients et les commandes Internet, faire le runner. On ne s'ennuie pas il y a toujours quelque chose à faire mais il y a énormément de pression de la part des responsables afin d'être le plus productif possible et la cadence de travail est des fois infernal.
L'environnement de travail est mauvais, personnellement j'ai de la chance de travailler avec des personnes très agréable en réserve, mais en surface ce n'est pas la même ambiance certaines vendeuses dites expérimentés ont des comportements toxiques envers les nouvelles recrues.
Prósticket restaurant
Contrassalaire, atmosphère
Perguntas e respostas sobre a empresa ZARA
Qual é a política de férias na empresa ZARA? Quantos dias de férias você tem por ano?
Pergunta feita em 22/07/2020
21
Respondida em 29/01/2023
22 dias + 3 dias se não faltar no ano anterior
Respondida em 3/12/2022
Como é um dia típico na empresa?
Pergunta feita em 16/11/2022
incrível
Respondida em 25/05/2023
Bastante trabalho
Respondida em 9/01/2023
Como é a avaliação da direção na empresa ZARA?
Pergunta feita em 8/11/2022
8
Respondida em 21/03/2023
-10
Respondida em 16/03/2023
Que benefícios ofere a empresa ZARA?
Pergunta feita em 3/12/2022
Nenhum
Respondida em 30/06/2023
25% desconto
Respondida em 21/12/2022
Como é o processo de entrevista na empresa: ZARA?
Pergunta feita em 12/04/2022
Dinâmica de grupo
Respondida em 27/04/2023
Contacto telefónico e posteriormente entrevista presencial